Ştiri > Drept la replica catre publicatia "Adevarul"

 

https://adevarul.ro/locale/iasi/un-roman-stat-11-zile-puscarie-sentinta-condamnare-nu-e-definitiva-depusese-apel-insa-posta-livrat-plicul-intarziere-1_5b8e7631df52022f751d75a6/index.html

 

Referitor la materialul „La puşcărie, după ce Poşta a întârziat cu scrisoarea” apărut în publicaţia „Adevărul”, la 05.09.2018, Poşta Română face următoarele precizări:

Acuzaţiile aduse la adresa companiei, încă din titlul materialului, sunt nefondate şi denigrează imaginea Poştei Române. Jurnalistul care a realizat articolul, Ionuţ Benea, face aluzii calomnioase la adresa companiei, insinuând că Poşta Română ar fi vinovată pentru încarcerarea, timp de 11 zile, a unui bărbat din Vaslui, fără a aduce însă dovezi în acest sens.

Concret, acesta lasă de înţeles că libertatea domnului Marian Ghintuială ar fi depins de un plic pe care bărbatul l-a trimis Judecătoriei Iaşi şi care spera să ajungă în timp de 4 zile, lucru care nu s-a întâmplat. În realitate, domnul Ghintuială a trimis plicul respectiv de la Oficiul Poştal Bârlad, la 15 iunie, şi a ajuns la Judecătoria Iaşi la 21 iunie, mai devreme cu o zi decât maximul timpului de circulaţie pe care îl are o trimitere recomandată neprioritară, aşa cum a fost depusă. Trimiterea putea ajunge la destinaţie în 2 zile, doar dacă clientul Poştei Române ar fi depus plicul prioritar şi ar fi plătit o taxă în acest sens.

Mai mult, contactat telefonic de către reprezentanţii Poştei Române, domnul Marian Ghintuială a precizat că nu a făcut astfel de acuzaţii la adresa companiei, nu a înregistrat nicio reclamaţie şi a confirmat că a trimis plicul recomandat, neprioritar, serviciu pentru care a plătit 6,30 lei. Pentru o astfel de trimitere, timpul de circulaţie este Z+5 zile lucrătoare, unde Z reprezintă data depunerii acesteia la oficiul poştal. Astfel, depusă la data de 15 iunie, trimiterea a ajuns la destinaţie în 4 zile lucrătoare, respectând graficul de circulaţie stabilit de Poşta Română.

Toate informaţiile privind timpii de circulaţie ai trimiterilor efectuate prin Poşta Română sunt publice şi se regăsesc atât în oficii, cât şi pe site-ul www.posta-romana.ro.

La o documentare amănunţită pentru articolul mai sus menţionat, s-ar fi putut afla cu uşurinţă ce fel de serviciu a folosit clientul, care era timpul limită de sosire la destinatar şi astfel nu s-ar mai fi folosit acuzaţia „Poşta a întârziat scrisoarea” în titlul materialului.

 Pe această cale, îndemnăm jurnaliştii să dea dovadă de responsabilitate şi obiectivitate atunci când relatează despre operatorul naţional de servicii poştale şi să respecte deontologia profesiei de jurnalist printr-o documentare corectă şi completă.

Ca urmare a situaţiei create, solicităm a se face precizările corecte în sensul informării opiniei publice asupra situaţiei reale şi publicarea prezentului material ca drept la replică.


 

 

Compartiment Comunicare

Poşta Română

Solicitări din partea mass-media:

Telefon: 021/200 92 78

massmedia@posta-romana.ro

Feedback
Essential SSL