Ştiri > Mesajul Directorului General Horia Grigorescu

 

BUCUREŞTI, 11 iunie 2021 - Astăzi, 11 iunie 2021, vreau să anunţ faptul că are loc tranziţia managementului executiv al Poştei Române, predând astfel ştafeta din poziţia de director general domnului Valentin Ştefan. Îi doresc, pe această cale, să aibă parte de un mandat eficient, plin de realizări, care să ducă la bun sfârşit reformele demarate în Poşta Română, asigurându-l totodată de întregul suport în perioada de tranziţie.

Această decizie vine în contextul în care am simţit nevoia unei noi provocări profesionale în zona de business şi juridică, având sentimentul că obiectivele pe care mi le-am propus la acceptarea mandatului de director general au fost îndeplinite în mare măsură.

Printre aceste obiective, pe lângă faptul că noi, ca şi companie şi echipă, ne-am confruntat cu criza generată de pandemia COVID, care a avut ramificaţii complexe, atât de natură economică, de business, cât şi socială, am reuşit în această perioadă plină de provocări să:

  • stabilizăm economic compania, luând toate măsurile ce s-au impus, indiferent cât de dificile au fost de luat astfel de decizii, încheind anul 2020 cu un profit de aproximativ 33 de miloane lei, luna mai a anului 2021 indicând trend-ul favorabil şi pentru această perioadă, având un profit de aproximativ 14 milioane lei la 5 luni de zile;

  • asigurăm o viziune programatică prin Planul de Management 2020-2024, Programul Multianual de Investiţii şi altele, ca bază de transformare a Poştei Române;

  • achităm toate datoriile curente faţă de Statul Român, în valoare de aproximativ 120 de milioane lei, beneficiind inclusiv de avantajele fiscale acordate tuturor operatorilor în pandemie;

  • contribuim cu peste 450 de milioane lei la bugetul consolidat al Statului Român;

  • asigurăm surse de finanţare atât de necesare implementării marilor proiecte strategice de infrastructură poştală în valoare de 200 de milioane lei;

  • diversificăm şi asigurăm surse de venituri pentru sustenabilitatea Poştei şi în anii ce vor urma, axându-ne, în sfârşit, pe zona serviciilor de curierat, dar şi a serviciilor financiare, repoziţionându-ne astfel faţă de parteneri importanţi din piaţa de profil (eMag, OLX, MiniPrix etc.), cărora le-am devenit colaboratori importanţi;

  • avem curajul de a demara proiecte şi proceduri care au stagnat peste 10 ani, precum Centrele de tranzit de la Cluj-Napoca şi Bucureşti-Nord (investiţii de peste 100 de milioane lei), achiziţia de tehnică de calcul, reînnoirea parcului auto, consultarea publică pentru digitalizarea Poştei Române în mod competitiv şi prin dezbatere publică; astfel, am pregătit şi demarat procedurile pentru construirea şi dotarea Centrului de Tranzit Bucureşti-Nord şi dotarea Centrului de Tranzit Cluj-Napoca, în cel mai transparent şi competitiv mod realizat vreodată în cadrul Poştei Române, prin acţiuni de transformare şi consultare publică atât cu piaţa, cât şi cu marii producători specifici internaţionali, asigurând un viitor cu maximă competitivitate acestor proceduri;

  • punem bazele unor noi programe în fază avansată, precum programul de incluziune financiară a populaţiei României în care Poşta Română, ca vehicul în urma diagnozei şi cooperării cu Grupul Băncii Mondiale, a fost propusă ca mijloc principal în această reformă structurală adresată celor 40% din populaţia adultă a României, respectiv 70% din populaţia adultă a României din mediile rural şi mic-urban, care nu beneficiază de minime servicii financiare la momentul actual şi ar putea avea garanţia includerii în viaţa normală a societăţii doar prin contribuţia şi efortul factorilor poştali şi lucrătorilor Poştei Române;

  • demarăm procesul de decarbonizare a activităţii Poştei Române prin programul Poşta Verde, primele 15 vehicule electrice din Bucureşti reducând deja poluarea din Capitală în perioada de funcţionare cu peste 60 de tone de noxe poluante;

  • îmbunătăţim unele condiţii de muncă ale angajaţilor şi clienţilor în oficii, totodată punându-se bazele profitabilităţii care să acopere treptat, prin implementarea investiţiilor, nevoile de modernizare şi creare a unor condiţii de muncă optime pentru personalul poştal;

  • asigurăm Comisia Europeană – DG Competition, în baza creditului de investiţii menţionat mai sus, că Poşta Română, în condiţiile Testului operatorului privat şi capitalizarea din 2018, a fost un act concurenţial al Statului Român ca acţionar principal, evitând astfel un dezastru financiar pentru companie, care ar fi riscat să aibă soarta CFR, de a fi obligată să rambuseze suma cu care a fost capitalizată compania;

  • poziţionăm Poşta ca o companie prietenoasă, cu o prezenţă activă în mass-media, care să răspundă oricând, oricărei solicitări în mod deschis şi cu transparenţă, fără a ne ascunde în spatele unor comunicate seci şi impersonale;

  • avansăm procedura de restructurare a companiei prin reducerea personalului din zona administrativă a companiei, în vederea eficientizării şi implementării unor fluxuri moderne;

  • finalizăm noi proceduri de lucru vechi de peste 40 de ani, care să răspundă noii realităţi a anilor 2020, precum şi a itinerariilor poştale care să scurteze timpii de distribuire şi creşterea gradului de satisfacţie a clienţilor;

  • Implementăm politicile de:

    • digitalizare prin consultare largă a pieţei, cu participarea celor mai mari jucători de renume;

    • cercetare-inovare prin parteneriatul cu Universitatea Politehnică din Bucureşti;

    • mobilitate urbană, cu scopul de a avea fluxuri rapide, sigure şi eficiente din punct de vedere economic şi operaţional;

    • decarbonizare, axând direcţia de dezvoltare a parcului auto spre compustibili non-poluanţi, răspunzând astfel politicii Green Deal de la nivel european.

Toate aceste proiecte de reformă, care au reflectat politicile guvernamentale din ultimii 2 ani, sunt vitale pentru dezvoltarea Poştei în perioada următoare, cele mai multe dintre aceste reforme, proiecte şi politici fiind deja într-un stadiu avansat, astfel asigurându-se un viitor sigur al companiei pentru anii ce vor urma.

Mulţumesc echipei manageriale alături de care am iniţiat, conceput şi implementat toate aceste procese de transformare şi am garanţia că las în urmă, la Poşta Română, o echipă foarte competentă, care va finaliza proiectele demarate.

În mod deosebit, vreau să mulţumesc tuturor angajaţilor Poştei Române, acei oameni care sunt zi de zi pe stradă, în faţa clienţilor noştri la ghişeu, pe drumurile ţării transportând corespondenţă şi colete, sau lucrând în centrele de tranzit. Ei sunt eroii acestei companii şi vreau să le mulţumesc că au fost alături de mine şi de echipa Poştei Române.

Cu drag,

Horia GRIGORESCU

Politica de confidentialitate
buton-consultare-publica
Essential SSL