Servicii destinatari > Modificări vamale începând cu 01.08.2025

+ -

Începând cu data de 01.08.2025, toate trimiterile poștale extracomunitare și intracomunitare (marcate cu etichetă galbenă) import, cu conținut bunuri cu valoare cuprinsă între 150-1.000 Euro, inclusiv cele fără valoare comercială (cadouri), având ca destinatari persoane fizice din toată țara, trebuie să fie supuse unei declarații vamale electronice cu set redus de date (H6).

Bunurile supuse restricțiilor, precum si cele cu o valoare mai mare de 1.000 EUR necesită depunerea unei declarații vamale electronice cu set complet de date (H1).

Declarația vamală de punere în liberă circulație H6 este depusă de Compania Națională Poșta Română în sistemul național de import al Autorității Vamale Române - SNI.

În vederea efectuării formalităților vamale pentru obținerea liberului de vamă la import în cazul trimiterilor poștale cu valoare mai mare de 150 Euro, potrivit legislației vamale naționale persoanele fizice trebuie să se înregistreze cu număr EORI.

În România, autoritatea competentă cu înregistrarea şi atribuirea numerelor EORI este Autoritatea Vamală Română. Numerele EORI vor fi solicitate la Direcţiile Regionale Vamale în a căror rază de competenţă teritorială îşi au domiciliul persoanele interesate utilizând aplicația EORI-RO, disponibilă pe site-ul Autorității Vamale Române.

Mai multe informații privnd obținerea numărului EORI sunt disponibile pe site-ul Autorității Vamale Române, accesând linkul https://www.customs.ro/e-customs/eori.

În vederea efectuării formalităților vamale pentru obținerea liberului de vamă, declaranții vamali de la nivelul HUB-ului Logistic și Curierat Regional București contactează destinatarii trimiterilor poștale (telefon, e-mail, corespondență cu AR de serviciu) pentru a le solicita transmiterea următoarelor documente:

  • a) împuternicirea Companiei pentru reprezentare directă în relația cu Biroul Vamal Interior Poștă, cu înscrierea numărului EORI;

  • b) fotocopia actului de identitate (BI, CI, pașaport, carte de rezidență etc);

  • c) factura, print screen comandă;

  • d) dovada de plată - paypal, extras de cont.

Vor fi în continuare îndrumate către subunitățile poștale cu asistență vamală trimiterile poștale cu conținut bunuri cu valoare peste 1.000 Euro, având ca destinatari persoane fizice din toată țara, precum și trimiterile poștale cu conținut bunuri, indiferent de valoarea bunurilor, având ca destinatari persoane juridice din țară, cu excepția celor cu sediul în Municipiul București și Județul Ilfov.

 

    DEPUNERI Reclamații

    Pentru trimiteri poștale interne întârziate, neajunse,deteriorate sau alte disfuncționalități.

    Pentru trimiteri poștale internaționale întârziate, neajunse, deteriorate sau alte disfuncționalități

    Completați formularul de reclamații numai în cazul în care constatați întârzieri sau disfuncționalități în efectuarea serviciilor poștale sau întâmpinați alte probleme în cadrul acestora.

    SOLICITĂRI INFORMAȚII

    Contact
    Atenție! prin telefon nu se accepta reclamații.

    021 9393

    Disponibil zilnic între orele
    L - V: 0800 - 2000
         S: 0900 - 1300

    Apelurile telefonice se taxează cu tarif normal.

    Suport Clienți

    Puneți o întrebare punctuală legată de ceea ce vă interesează și vă vom răspunde în cel mai scurt timp.

    Atenție! Prin formularul de Suport Clienți nu se acceptă reclamații.
    În cazul în care doriți să transmiteți o reclamație, folosiți formularele de Reclamații Interne și Reclamații Externe.

    Feedback