În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
Referitor la articolul „Poşta Română violează corespondenţa CEDO. Există o directivă a Puterii ca să fie obstrucţionate plicurile cu documente pentru procesele împotriva statului roman?!” apărut în publicaţia dumneavoastră miercuri, 28.11.2018, Poşta Română face următoarele precizări:
Acuzaţiile aduse companiei, încă din titlul materialului, sunt nefondate şi denigrează imaginea Poştei Române. Jurnalistul care a realizat articolul şi care nu se semnează, deci nu îşi asumă ceea ce scrie, aduce acuzaţii calomnioase la adresa companiei, fără a cere un punct de vedre oficial reprezentanţilor mass-media din cadrul Poştei Române. Mai mult, acesta insinuează că „ar fi adresat în scris câteva întrebări Poştei Române, în virtutea Legii 544 privind accesul la informaţie”, afirmaţie total eronată. La Compartimentul Comunicare al companiei nu s-a primit nicio astfel de solicitare! Precizăm că răspundem la toate solicitările primite, în timp legal, iar datele noastre de contact (atât numere de telefon, cât şi adrese electronice) se găsesc cu uşurinţă pe site-ul oficial al companiei, www.posta-romana.ro, astfel încât orice doreşte ni se poate adresa. Îi sugerăm autorului să ne transmită o dovadă că ne-a trimis vreo solicitare scrisă referitor la acest subiect, aşa cum insinuează.
Reamintim că Poşta Română, prin reprezentanţii desemnaţi, stă la dispoziţia presei pentru orice solicitare care vizează interesul public. Îndemnăm, pe această cale, jurnaliştii să dea dovadă de responsabilitate şi obiectivitate atunci când relatează despre operatorul naţional de servicii poştale.
Cel care a realizat articolul nu a făcut o documentare completă, aşa cum cer regulile profesiei de jurnalist, şi a redactat articolul bazându-se doar pe declaraţiile doamnei Vali Constantinescu. Dacă ar fi solicitat un punct de vedere oficial din partea Poştei Române, ar fi aflat că doamna nu a indicat corect pe plic adresa destinatarului, motiv pentru care, la anumiţi operatori poştali care cartează trimiterile mecanizat, adresa nu poate fi citită din cauza poziţionării incorecte, iar trimiterea este returnată în ţara de origine.
De altfel, pe site-ul Poştei Române: https://www.posta-romana.ro/a252/servicii-expeditori/scrisori-carti-postale/in-afara-romaniei/corespondenta-internaionala-cu-confirmare-de-primire-ar.html la sectiunea, Exemplu de pozitionare a inscrisurilor este afişat clar, chiar şi printr-o fotografie, cum se face, în mod corect, inscrierea adresei destinatarului, pe plic.
Demonstrăm astfel, că Poşta Română „nu a venit cu un răspuns insultător pentru inteligenţa doamnei, inventând nişte reguli internaţionale pe care nu le cunoaşte niciun cetăţean român şi probabil, nu le ştie niciun funcţionar de la ghişeele Poştei Române”, ci că aceste reguli există şi sunt publice.
Mai mult, Poşta Română respinge cu fermitate insinuarea că ar complota cu statul român din dorinţa de a rări cazurile de la CEDO îndreptate împotriva statului. Aceasta este o altă acuzaţie nefondată şi calomnioasă, menită să inducă cititorii în eroare.
Aveţi, ataşat, şi dovada expedierii trimiterii nr. RN852244932RO către ţara de destinaţie, respectiv Franţa, demonstrând astfel că nu „a fost pusă la păstrare, o perioadă, pentru a fi returnată expeditorului, fără a părăsi ţara”, aşa cum suspectează autorul articolului, fără a ne cere opinia. Aceasta a fost inclusă în depeşa nr. 1205 din data de 31.08.2018, Bucureşti C- Roissy Courier International, fiind primită retur la data de 27.09.2018, având eticheta de retur (CN15) aplicată pe anvelopa trimiterii de către operatorul poştal din Franţa, conform Reglementărilor poştale internaţionale în vigoare, cu motivul "Destinatar Necunoscut".
Pentru furnizarea unui serviciu poştal cu caracter internaţional, de natura celui care face obiectul demersului jurnalistic, responsabilitatea Companiei Naţionale Poşta Română pentru furnizarea serviciului încetează la momentul transferului trimiterii poştale preluate de la expeditor către furnizorul de servicii de transport aerian. Din momentul predarii trimiterii poştale catre transportatorul aerian, Poşta Română nu mai deţine paza juridică a trimiterii poştale şi nu mai răspunde cu privire la operaţiunile de transport, prelucrare şi distribuire către destinatarul indicat de expeditor.
În ceea ce priveşte „violarea corespondenţei”, precizăm că plicul a sosit din Franţa, în cadrul Biroului de Schimb Internaţional Bucureşti al Poştei Române avariat de la transport, motiv pentru care a fost introdus într-o pungă de plastic cu însemnele Poştei Române, pentru a fi predat retur expeditorului în starea în care a sosit şi a se evita gradul de deteriorare şi mai mare al conţinutului şi ambalajului în circuitul poştal intern.
Solicităm a se face precizările corecte în sensul informării opiniei publice asupra situaţiei reale şi publicarea prezentului material ca drept la replică.
Compartiment Comunicare
Poşta Română
Solicitări din partea mass-media:
Telefon: 021/200 92 78
massmedia@posta-romana.ro