Ştiri > Drept la replică către publicaţia online Ziuanews.ro

 

Referitor la articolul „Poşta Română violează corespondenţa CEDO. Există o directivă a Puterii ca să fie obstrucţionate plicurile cu documente pentru procesele împotriva statului roman?!apărut în publicaţia dumneavoastră miercuri, 28.11.2018, Poşta Română face următoarele precizări:

Acuzaţiile aduse companiei, încă din titlul materialului, sunt nefondate şi denigrează imaginea Poştei Române. Jurnalistul care a realizat articolul şi care nu se semnează, deci nu îşi asumă ceea ce scrie, aduce acuzaţii calomnioase la adresa companiei, fără a cere un punct de vedre oficial reprezentanţilor mass-media din cadrul Poştei Române. Mai mult, acesta insinuează că „ar fi adresat în scris câteva întrebări Poştei Române, în virtutea Legii 544 privind accesul la informaţie”, afirmaţie total eronată. La Compartimentul Comunicare al companiei nu s-a primit nicio astfel de solicitare! Precizăm că răspundem la toate solicitările primite, în timp legal, iar datele noastre de contact (atât numere de telefon, cât şi adrese electronice) se găsesc cu uşurinţă pe site-ul oficial al companiei, www.posta-romana.ro, astfel încât orice doreşte ni se poate adresa. Îi sugerăm autorului să ne transmită o dovadă că ne-a trimis vreo solicitare scrisă referitor la acest subiect, aşa cum insinuează.

Reamintim că Poşta Română, prin reprezentanţii desemnaţi, stă la dispoziţia presei pentru orice solicitare care vizează interesul public. Îndemnăm, pe această cale, jurnaliştii să dea dovadă de responsabilitate şi obiectivitate atunci când relatează despre operatorul naţional de servicii poştale.

Cel care a realizat articolul nu a făcut o documentare completă, aşa cum cer regulile profesiei de jurnalist, şi a redactat articolul bazându-se doar pe declaraţiile doamnei Vali Constantinescu. Dacă ar fi solicitat un punct de vedere oficial din partea Poştei Române, ar fi aflat că doamna nu a indicat corect pe plic adresa destinatarului, motiv pentru care, la anumiţi operatori poştali care cartează trimiterile mecanizat, adresa nu poate fi citită din cauza poziţionării incorecte, iar trimiterea este returnată în ţara de origine.

De altfel, pe site-ul Poştei Române: https://www.posta-romana.ro/a252/servicii-expeditori/scrisori-carti-postale/in-afara-romaniei/corespondenta-internaionala-cu-confirmare-de-primire-ar.html la sectiunea, Exemplu de pozitionare a inscrisurilor este afişat clar, chiar şi printr-o fotografie, cum se face, în mod corect, inscrierea adresei destinatarului, pe plic.

Demonstrăm astfel, că Poşta Română „nu a venit cu un răspuns insultător pentru inteligenţa doamnei, inventând nişte reguli internaţionale pe care nu le cunoaşte niciun cetăţean român şi probabil, nu le ştie niciun funcţionar de la ghişeele Poştei Române”, ci că aceste reguli există şi sunt publice.

Mai mult, Poşta Română respinge cu fermitate insinuarea că ar complota cu statul român din dorinţa de a rări cazurile de la CEDO îndreptate împotriva statului. Aceasta este o altă acuzaţie nefondată şi calomnioasă, menită să inducă cititorii în eroare.

Aveţi, ataşat, şi dovada expedierii trimiterii nr. RN852244932RO către ţara de destinaţie, respectiv Franţa, demonstrând astfel că nu „a fost pusă la păstrare, o perioadă, pentru a fi returnată expeditorului, fără a părăsi ţara”, aşa cum suspectează autorul articolului, fără a ne cere opinia. Aceasta a fost inclusă în depeşa nr. 1205 din data de 31.08.2018, Bucureşti C- Roissy Courier International, fiind primită retur la data de 27.09.2018, având eticheta de retur (CN15) aplicată pe anvelopa trimiterii de către operatorul poştal din Franţa, conform Reglementărilor poştale internaţionale în vigoare, cu motivul "Destinatar Necunoscut".

Pentru furnizarea unui serviciu poştal cu caracter internaţional, de natura celui care face obiectul demersului jurnalistic, responsabilitatea Companiei Naţionale Poşta Română pentru furnizarea serviciului încetează la momentul transferului trimiterii poştale preluate de la expeditor către furnizorul de servicii de transport aerian. Din momentul predarii trimiterii poştale catre transportatorul aerian, Poşta Română nu mai deţine paza juridică a trimiterii poştale şi nu mai răspunde cu privire la operaţiunile de transport, prelucrare şi distribuire către destinatarul indicat de expeditor.

În ceea ce priveşte „violarea corespondenţei”, precizăm că plicul a sosit din Franţa, în cadrul Biroului de Schimb Internaţional Bucureşti al Poştei Române avariat de la transport, motiv pentru care a fost introdus într-o pungă de plastic cu însemnele Poştei Române, pentru a fi predat retur expeditorului în starea în care a sosit şi a se evita gradul de deteriorare şi mai mare al conţinutului şi ambalajului în circuitul poştal intern.

Solicităm a se face precizările corecte în sensul informării opiniei publice asupra situaţiei reale şi publicarea prezentului material ca drept la replică.

 

Compartiment Comunicare

Poşta Română

Solicitări din partea mass-media:

Telefon: 021/200 92 78

massmedia@posta-romana.ro

Feedback
Essential SSL